Wellbeing la birou. De ce este important?
Articol realizat de Diana BabaRedactor
02 Aug 2023
9 din 10 angajati isi doresc programe de wellbeing la locul de munca, asta reiese dintr-un studiu realizat de wellbeing.ro. Mai mult decat atat, 70% dintre respondenti declara ca si-au imbunatatit mult stilul de viata dupa ce au participat la programe de sport si nutritie organizate de compania la care lucreaza.
Dar ce inseamna wellbeing la birou? “Un spatiu de lucru care ne ajuta sa initiem si sa mentinem interactiuni sociale si care tine cont de factori precum spatiul personal, proximitatea fizica si psihologica si teritorialitatea, ne ajuta sa ne simtim mai bine. Si cand ne simtim bine, muncim mai bine", a explicat Bertie van Wyk, Insight Programme Manager in cadrul Herman Miller.
Studiile arata ca, in medie, doar 15% dintre angajati sunt cu adevarat implicati in business, restul vin la birou, isi fac treaba si pleaca acasa, fara o implicare reala. De aceea, este important sa investim in programe de wellbeing, deoarece duc la cresterea eficientei si a implicarii angajatilor.
Majoritatea companiilor aleg activitati de wellbeing planificate pe arii precum sanatate fizica, sanatate mentala, dezvoltare personala, hobby-uri si pasiuni. Acestea au cel mai mare impact asupra echipelor, raspunzand tuturor nevoilor angajatilor si dovedind rezultate pe termen lung.
Specialistii in domeniu estimeaza ca, pentru anul 2023, cele mai accesate programe vor avea la baza teme precum managementul stresului, mindfulness si meditatie, stil de viata sanatos, sustenabilitate la locul de munca si acasa, managementul resurselor si educatie financiara.
Daca ne dorim o organizatie performanta, in care oamenii pot gasi un echilibru sanatos intre munca si timpul liber, este necesar sa ne preocupe imbunatatirea vietii profesionale si personale a angajatilor. Pandemia a facut ca angajatorii sa aiba o vedere mai aprofundata asupra dificultatilor cu care se confrunta angajatii in viata de zi cu zi.
Odata ce stabilim cele mai potrivite metode de a contribui la bunastarea angajatilor, efectele aplicarii acestora pot fi multiple. Printre ele se numara un moral crescut al personalului, reducerea absenteismului, cresterea productivitatii si o relatie mai buna intre manangement si angajati. Acestea sunt aspecte vitale pentru o functionare optima a organizatiei pe un timp indelungat. Masurarea rezultatelor aplicării acestor strategii este importanta pentru a putea stabili ce functioneaza mai eficient si ce se poate folosi si in viitor.
Dar ce inseamna wellbeing la birou? “Un spatiu de lucru care ne ajuta sa initiem si sa mentinem interactiuni sociale si care tine cont de factori precum spatiul personal, proximitatea fizica si psihologica si teritorialitatea, ne ajuta sa ne simtim mai bine. Si cand ne simtim bine, muncim mai bine", a explicat Bertie van Wyk, Insight Programme Manager in cadrul Herman Miller.
Studiile arata ca, in medie, doar 15% dintre angajati sunt cu adevarat implicati in business, restul vin la birou, isi fac treaba si pleaca acasa, fara o implicare reala. De aceea, este important sa investim in programe de wellbeing, deoarece duc la cresterea eficientei si a implicarii angajatilor.
Majoritatea companiilor aleg activitati de wellbeing planificate pe arii precum sanatate fizica, sanatate mentala, dezvoltare personala, hobby-uri si pasiuni. Acestea au cel mai mare impact asupra echipelor, raspunzand tuturor nevoilor angajatilor si dovedind rezultate pe termen lung.
Specialistii in domeniu estimeaza ca, pentru anul 2023, cele mai accesate programe vor avea la baza teme precum managementul stresului, mindfulness si meditatie, stil de viata sanatos, sustenabilitate la locul de munca si acasa, managementul resurselor si educatie financiara.
Daca ne dorim o organizatie performanta, in care oamenii pot gasi un echilibru sanatos intre munca si timpul liber, este necesar sa ne preocupe imbunatatirea vietii profesionale si personale a angajatilor. Pandemia a facut ca angajatorii sa aiba o vedere mai aprofundata asupra dificultatilor cu care se confrunta angajatii in viata de zi cu zi.
Odata ce stabilim cele mai potrivite metode de a contribui la bunastarea angajatilor, efectele aplicarii acestora pot fi multiple. Printre ele se numara un moral crescut al personalului, reducerea absenteismului, cresterea productivitatii si o relatie mai buna intre manangement si angajati. Acestea sunt aspecte vitale pentru o functionare optima a organizatiei pe un timp indelungat. Masurarea rezultatelor aplicării acestor strategii este importanta pentru a putea stabili ce functioneaza mai eficient si ce se poate folosi si in viitor.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!