Managementul timpului 5 metode pentru a fi mai productiv
Articol realizat de Diana BabaRedactor
15 Sep 2022
In secolul nostru, timpul este cea mai pretioasa resursa, atat in viata personala, cat si in cea profesionala. De multe ori ne-am dori ca ziua sa aiba 48 de ore, sa reusim sa ducem la bun sfarsit toate sarcinile pe care ni le propunem pentru o singura zi. Exista totusi modalitati de gestionare a timpului prin care putem eficientiza si prioritiza task-urile si, astfel, sa facem tranzitia de la esec la succes.
Cu ce ne ajuta managementul timpului?
Cu ajutorul unor aptitiudini de gestionare a timpului, reusim sa inlaturam activitatile neimportante, sa sporim eficienta si productivitatea muncii. Managementul timpului are la baza un set de obiceiuri, aptitudini, sisteme si principii folosite in procesul de organizare si planificare si ne poate ajuta sa alocam timpul perfect pentru a finaliza fiecare proiect pe care ni-l propunem.
5 tehnici pentru gestionarea eficienta a timpului la locul de munca:
O politica foarte buna este zero Inbox, niciun mail necitit. Delegati, tratati, stergeti, totul pentru a elibera mintea de eventuale task-uri inutile.
Smartphone-ul este o modalitate foarte “eficienta” de a ne distrage din taskurile pe care le avem de indeplinit, de aceea ar fi bine sa eliminam notificarile, sa il trecem pe modul silentios sau, daca avem un deadline, sa dam telefonul pe mod avion.
Clasifica sarcinile pe care le ai de facut intr-o zi in 4 cadrane, astfel:
Managementul timpului este foarte important in vietile noastre si este bine sa aplicam minime metode pentru planificare si eficientizare pentru a reusi sa ne bucuram si de alte aspecte ale vietii.
Cu ce ne ajuta managementul timpului?
Cu ajutorul unor aptitiudini de gestionare a timpului, reusim sa inlaturam activitatile neimportante, sa sporim eficienta si productivitatea muncii. Managementul timpului are la baza un set de obiceiuri, aptitudini, sisteme si principii folosite in procesul de organizare si planificare si ne poate ajuta sa alocam timpul perfect pentru a finaliza fiecare proiect pe care ni-l propunem.
5 tehnici pentru gestionarea eficienta a timpului la locul de munca:
- Programare si planificare din timp
- Cat timp am la dispozitie
- Blocarea sarcinilor obligatorii pe care le am de indeplinit la serviciu
- Programarea sarcinilor prioritare/urgente
- Eliminarea intreruperilor
O politica foarte buna este zero Inbox, niciun mail necitit. Delegati, tratati, stergeti, totul pentru a elibera mintea de eventuale task-uri inutile.
Smartphone-ul este o modalitate foarte “eficienta” de a ne distrage din taskurile pe care le avem de indeplinit, de aceea ar fi bine sa eliminam notificarile, sa il trecem pe modul silentios sau, daca avem un deadline, sa dam telefonul pe mod avion.
- Tehnica Pomodoro
- Alege o sarcina pe care doresti sa o finalizezi
- Seteaza cronometrul pentru 25 de minute
- Lucreaza fara intreruperi la sarcina
- Ia o pauza scurta de 5 minute
- Dupa 4 sarcini realizate, ia o pauza de 30 de minute
- Stabilirea obiectivelor
- Stabileste obiective clare, specifice si bine definite
- Scrie obiectivele si iti vei concentra aspiratiile spre realizarea obiectivelor
- Fa un plan de actiune, scrie pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a le indeplini
- Consecventa si perseverenta
- Strategia Eisenhower – aceasta strategie te invata cum sa prioritizezi sarcinile plecand de la urgenta la importanta.
Clasifica sarcinile pe care le ai de facut intr-o zi in 4 cadrane, astfel:
- Cadranul urgent si important – sarcini pe care trebuie sa le rezolvi acum
- Cadranul urgent, dar neimportant – sarcini urgente, dar pe care le poti delega sau elimina
- Cadranul non-urgent, dar important – lucruri catre care merita sa iti orientezi atentia
- Cadranul non-urgent si neimportant – task-uri pe care sa le ignori sau sa le elimini
Managementul timpului este foarte important in vietile noastre si este bine sa aplicam minime metode pentru planificare si eficientizare pentru a reusi sa ne bucuram si de alte aspecte ale vietii.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!