Managementul echipei
Articol realizat de Diana BabaRedactor
11 Mar 2022
Suntem cu siguranta in cea mai dinamica perioada pe care lumea a cunoscut-o in ultimii 30 de ani, dinamica definita in primul rand de evolutia persoanei, a individului, ceea ce misca lucrurile in diferite directii. Cel mai mare avantaj al unui lider, deci a unei echipe este sa isi pastreze flexibilitatea pentru ca, atat in cazul individului, dar si al grupului, a fi rigid aduce doar nefericire. Ori ne intereseaza sa ne pastram echipa fericita. De ce? Pentru ca nimeni nu va pleca dintr-un loc in care este fericit.
Managementul echipei este o arta ce necesita informatii, skilluri si cunostinte diverse despre cum sa gestionezi atat reusitele, cat si situatiile complicate, insa cel mai important ar fi sa reunim talentele intr-o echipa care sa devina productiva si profitabila.
In 2022, e nevoie de o mai mare implicare a unui lider pentru a reusi sa implice la randul sau echipa in proiecte de succes.
Trecem in revista cateva aspecte minimale de care ar trebui sa tinem cont in consolidarea echipelor:
1. Recruteaza oamenii potriviti
Este un proces dificil si consumator de timp, insa este un prim pas crucial daca ne dorim o echipa productiva. In primul rand, trebuie sa ne cunoastem toti angajatii, sa evaluam competentele profesionale in mod corect, sa analizam in ce masura, abilitatile si calificarile candidatilor aduc plus valoare.
2. Stabilirea de obiective realizabile
Fiecare membru al echipei trebuie sa stie ce are de facut in fiecare zi, ori exista riscul ca unii dintre ei sa rateze termene sau sa simta ca munca lor nu conteaza. Vorbim de obiective individuale, dar si de obiective de echipa pe care fiecare trebuie sa le stie si sa lucreze impreuna.
3. Comunicare deschisa
Angajatii isi doresc sa fie prezenti si implicati la fiecare pas al proiectului, de aceea e bine sa comunicam stadiul fiecarui task, care sunt obiectivele si termenele de predare. O comunicare eficienta permite proiectului sa se desfasoare fara probleme, evita riscul suprapunerii sau ratarea termenelor.
4. Atmosfera pozitiva in echipa
E important sa mentinem in echipa un mediu de lucru placut, pozitiv, unde fiecarei persoane ii sunt recunoscute capacitatile, fiecare persoana care exceleaza este laudata si fiecare membru este motivat si incurajat sa sporeasca realizarile echipei.
5. Gestionarea conflictelor
Asa cum spuneam mai sus, un aspect esential pentru moralul oricarei echipe este sa nu lucreze intr-o atmosfera conflictuala, tensionata. In orice echipa sunt adunate personalitati diferite, de aceea riscul unor conflicte este perfect natural. Pentru a mentine un mediu de lucru adecvat, ar trebui sa consolidam echipa prin activitati care sa ii ajute pe membri sa lucreze impreuna ca echipa, fiecare individ sa fie ascultat, sa ii fie luate in considerare opiniile si sa tratam fiecare conflict cu maxima transparenta.
6. Discutarea sarcinilor si rezolvarea conflictelor
Vorbim despre traditionalele sedinte despre care multi spun ca sunt modul perfect de a pierde timpul. Sedintele trebuie sa urmeze un fir, sa fie organizate in asa fel incat sa fie atinse obiectivele. Deci, in primul rand, trebuie sa stabilim care sunt obiectivele, cat va dura sedinta, cine ia cuvantul, ce solutii am gasit, ce urmeaza sa rezolvam din problemele aparute etc.
Succesul unei echipe depinde si de cat de profesionist, informat si convingator este managerul de echipa. Ca manager de echipa, ar trebui sa intelegem dinamica de la inceput pana la sfarsit, tonul pe care il da in cadrul fiecarui proiect si modul in care gestioneaza membrii echipei, atat in situatiile de reusita cat si in cele de esec.
Managementul echipei este o arta ce necesita informatii, skilluri si cunostinte diverse despre cum sa gestionezi atat reusitele, cat si situatiile complicate, insa cel mai important ar fi sa reunim talentele intr-o echipa care sa devina productiva si profitabila.
In 2022, e nevoie de o mai mare implicare a unui lider pentru a reusi sa implice la randul sau echipa in proiecte de succes.
Trecem in revista cateva aspecte minimale de care ar trebui sa tinem cont in consolidarea echipelor:
1. Recruteaza oamenii potriviti
Este un proces dificil si consumator de timp, insa este un prim pas crucial daca ne dorim o echipa productiva. In primul rand, trebuie sa ne cunoastem toti angajatii, sa evaluam competentele profesionale in mod corect, sa analizam in ce masura, abilitatile si calificarile candidatilor aduc plus valoare.
2. Stabilirea de obiective realizabile
Fiecare membru al echipei trebuie sa stie ce are de facut in fiecare zi, ori exista riscul ca unii dintre ei sa rateze termene sau sa simta ca munca lor nu conteaza. Vorbim de obiective individuale, dar si de obiective de echipa pe care fiecare trebuie sa le stie si sa lucreze impreuna.
3. Comunicare deschisa
Angajatii isi doresc sa fie prezenti si implicati la fiecare pas al proiectului, de aceea e bine sa comunicam stadiul fiecarui task, care sunt obiectivele si termenele de predare. O comunicare eficienta permite proiectului sa se desfasoare fara probleme, evita riscul suprapunerii sau ratarea termenelor.
4. Atmosfera pozitiva in echipa
E important sa mentinem in echipa un mediu de lucru placut, pozitiv, unde fiecarei persoane ii sunt recunoscute capacitatile, fiecare persoana care exceleaza este laudata si fiecare membru este motivat si incurajat sa sporeasca realizarile echipei.
5. Gestionarea conflictelor
Asa cum spuneam mai sus, un aspect esential pentru moralul oricarei echipe este sa nu lucreze intr-o atmosfera conflictuala, tensionata. In orice echipa sunt adunate personalitati diferite, de aceea riscul unor conflicte este perfect natural. Pentru a mentine un mediu de lucru adecvat, ar trebui sa consolidam echipa prin activitati care sa ii ajute pe membri sa lucreze impreuna ca echipa, fiecare individ sa fie ascultat, sa ii fie luate in considerare opiniile si sa tratam fiecare conflict cu maxima transparenta.
6. Discutarea sarcinilor si rezolvarea conflictelor
Vorbim despre traditionalele sedinte despre care multi spun ca sunt modul perfect de a pierde timpul. Sedintele trebuie sa urmeze un fir, sa fie organizate in asa fel incat sa fie atinse obiectivele. Deci, in primul rand, trebuie sa stabilim care sunt obiectivele, cat va dura sedinta, cine ia cuvantul, ce solutii am gasit, ce urmeaza sa rezolvam din problemele aparute etc.
Succesul unei echipe depinde si de cat de profesionist, informat si convingator este managerul de echipa. Ca manager de echipa, ar trebui sa intelegem dinamica de la inceput pana la sfarsit, tonul pe care il da in cadrul fiecarui proiect si modul in care gestioneaza membrii echipei, atat in situatiile de reusita cat si in cele de esec.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!