Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont
PortalResurseUmane.ro
Portal actualizat la 22 Nov 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
X

Pentru a descarca Modelul editabil Pontaj 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

X

Pentru a descarca Modelul editabil Condica de prezenta 2024 va invitam sa va abonati la newsletter-ul PortalResurseUmane.ro sau sa va inregistrati in Portal achitand unul dintre abonamentele disponibile aici.

Daca detineti deja un abonament activ, va rugam sa va autentificati in contul dvs. de utilizator.

Interviu Mihaela Joian, HR Manager Cegeka Romania: Specialistii in recrutare ar trebui sa-si dezvolte un mindset global

Articol realizat de Mihaela Pascu
Mihaela Pascu
Editor
Cu experienta in ariile HR, cu atentie deosebita si pasiune pentru munca in echipa si cu un parcurs profesional care a inclus si proiecte internationale, Mihaela Joian, HR Manager Cegeka Romania, isi pastreaza optimismul si obiectivitatea in ce priveste pasii pe care trebuie sa ii parcurga companiile, dar si angajatii pentru a iesi din criza.

Intr-un context economic si social supus presiunilor create de criza pandemica, responsabilitatea angajatorilor si a managerilor HR isi modifica definitia si include sarcini complexe si reorientarea catre angajati si motivarea acestora.

In cadrul unui interviu acordat in exclusivitate pentru PortalResurseUmane.ro, Mihaela Joian ne dezvaluie transformarile si provocarile pe care le intampina specialistii in recrutare si alternativele pe care le avem la dispozitie pentru un echilibru pe termen lung in companie.

Cum ar trebui sa se schimbe, in 2021, obiectivele majore in recrutare in contextul pandemiei care se prelungeste?
Pe ce ar trebui sa se concentreze specialistii in recrutare in acest an?


Anul 2020 ne-a aratat tuturor ca exista mai multe maniere in care putem lucra eficient. Acest lucru s-a rasfrant si in recrutare deoarece cadrul fata in fata a fost mutat in online, implicit solutiile folosite pentru evaluare si intervievare au fost regandite. In compania din care fac parte, de exemplu, testele au fost mutate in format digital, interviurile au fost sustinute exclusiv online si acomodarea viitorului coleg in companie s-a desfasurat in aceeasi maniera.

In industria IT tendintele sunt de a renunta la a recruta intr-o anumita locatie si de a deveni globali, de a pune mai mult accent pe structura si acces la platforme de invatare si comunicare.

Mai mult ca niciodata, specialistii in recrutare ar trebui sa-si dezvolte un mindset global in care sa integreze informatii din multiple regiuni geografice, fiind conectati in acelasi timp la nevoile candidatilor care se supun dinamismului contextului. Specialistul din 2021 are de inglobat informatii din mai multe arii: marketing, vanzari, analiza de date, digitalizare, pe langa abilitatile clasice.

Aceeasi pandemie a “destramat” echipele, i-a trimis pe foarte multi oameni sa lucreze pentru prima oara in viata lor de acasa si pe termen lung. Cum ar trebui sa gestioneze managerii HR aceasta transformare pe termen lung in interiorul companiei (in ce priveste performanta si motivatia), ajutand atat liderii de echipa, cat si angajatii?

Oricare ar fi contextul, sa ai angajati 100% fericiti este o provocare,  insa, baza este aceeasi:  e important ca oameni de HR sa fim alaturi de oameni.
Cum am facut noi asta?

Prin diverse programe de well being, activitati de mentoring si coaching, evenimente in format online, oferind claritate asupra rolurilor din organizatie, dar mai mult decat atat prin discutii recurente atat individuale, cat si la nivel de organizatie, divizie, echipa. Impartasind atat aspectele pozitive, cat si nesigurantele, temerile, facilitam un dialog deschis in care spunem lucrurilor pe nume prin transparenta si empatie. Fiind o companie de IT, unde focusul in general este mai degraba pe dezvoltarea abilitatilor tehnice, am lucrat constant in a mentine un echilibru cu partea emotionala.

Aditional posibililor factori de stres din viata de zi cu zi a unui angajat, se adauga acum si deconectarea de la o comunitate profesionala fizica si incertitudinea constanta generata de pandemie. In acest sens, atat managerii de HR, cat si liderii de echipa joaca un rol esential in prevenirea si identificarea semnelor de epuizare emotionala (burnout).

Care e elementul important de avut in vedere intr-o perioada de criza?
Exista o strategie de care ar trebui sa tina cont cel mai mult companiile in acest moment?


In mod ideal orice organizatie ar trebui sa aiba un plan de gestionare a unei crize, insa ce cantareste mai mult uneori este capacitatea de adaptare. Nu facem referire la companiile pentru care din pacate nu exista posibilitatea unei ajustari operationale care sa le permita supravieturea pe piata. Suntem printre companiile care lucreaza intr-o industrie care permite un nivel de flexibilitate mare, atat din prisma modului de lucru (remote), cat si a tehnologiei.

Suntem intr-o perioada in care incertitudinea predomina, indiferent de domeniul de activitate. Cum ar putea fi motivati sau ce i-ati sfatui pe cei care, angajati sau lideri, isi pun intrebari cu privire la statutul profesional actual si care iau in calcul o eventuala schimbare in cariera sau reconversie profesionala?

Indiferent ca vorbim de pandemie sau nu, este indicat ca invatarea sa faca parte din viata profesionala a fiecaruia dintre noi. Facem parte dintr-o lume din ce in ce mai dinamica in care setul de competente este intr-o continua actualizare, este responsabilitatea noastra sa ne asiguram relevanta indiferent de domeniul in care activam.

Cu siguranta, in cazul unei reconversii, este esential in prima faza studierea pietei muncii si compararea cu abilitatile deja dobandite pentru a identifica ce ar fi necesar sa invatam pentru o tranzitie cat mai facila.

Procesul poate fi mai usor sau mai dificil in functie de cat de similar e rolul dorit cu ceea ce facem deja, perseveranta fiind cheia in atingerea obiectivului dorit.

 

Newsletter PortalResurseUmane.ro

Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


x