Criza cadourilor in pandemie si cum rezolva HR situatia
Articol realizat de Mihaela PascuEditor
08 Dec 2020
Petrecerea de Craciun e anulata. Micile momente pretioase ca impodobirea bradului in birou, pregatirea unor concursuri cu tema craciunistica sau un Secret Santa autohton sunt momente pe care le ratam anul acesta din cauza pandemiei. Ce optiuni au departamentele de HR pentru a-i face pe angajati sa simta ca nu au fost uitati in tot acest timp in care au lucrat in regim de telemunca?
Sa tinem cont, in primul rand, de faptul ca suntem, in continuare, in mijlocul unei situatii destul de incerte. Cum ar trebui sa alegem cadourile pentru acest an? Va fi suficient un mesaj calduros sau gasim modalitati noi si creative de a arata angajatilor ca munca lor este apreciata?
Cu ce contracaram efectele negative ale unui volum crescut de munca, ale nivelului ridicat de stress in acest an sau ale unei anxietati din ce in ce mai raspandite?
Trebuie sa mergem la polul opus al acestor experiente si sa depunem eforturi considerabile pentru a alege un cadou-mesaj, un cadou, oricat de mic, dar care sa transmita empatie, incredere, autenticitate, sprijin. Sa fie o forma de a spune ca ramanem impreuna, ca echipele nu se vor destrama in ciuda distantei si a intalnirilor strict virtuale.
Un pachet de ciocolata calda, un mic simbol al Craciunului, o decoratiune de brad personalizata (poate cu momentele haioase din istoria firmei), un mic mesaj scris de mana, o colinda personalizata, un mesager al comunicarii oneste si calduroase care nu inceteaza sa existe nici in perioadele de criza. Asa ar putea arata lista Mosului din HR in aceasta iarna.
In functie de bugetul fiecarei companii in parte, se pot alege diferite cadouri si destinatii, de la angajati pana la colaboratori si parteneri de afaceri. Daca inainte de pandemie bugetele erau relativ generoase in aceasta privinta, sa nu uitam ca in acest an va trebui sa ne punem creativitatea la grea incercare, tinand cont si de reducerea costurilor.
Departamentul de HR isi poate demonstra creativitatea si maiestria in legatura cu oamenii, in alegerea celor mai bune cadouri care sa implineasca toate criteriile de mai sus. Nu va fi usor, dar nici imposibil.
In functie de ceea ce alegem, aducem un beneficiu si imaginii companiei, factor esential in retentia pe factor lung a angajatilor, mai ales intr-o perioada de criza. Daca se pot oferi bonusuri, in acele cazuri in care balanta firmei nu a fost afectata (au existat si putine cazuri de companii care au inflorit in pandemie), atunci acestea vor fi, fara indoiala, apreciate.
Insa cel mai mult va conta, in acest an, mai mult ca niciodata, ca angajatii sa simta ca sunt apreciati, ca problemele lor sunt luate in serios, ca nu au fost uitati de angajatori.
S-ar putea face, fara indoiala, si un sondaj online prin care sa lasati la latitudinea angajatilor sa voteze dintr-o lista mai mare de optiuni de cadou pentru a vedea ce anume i-ar incanta si pentru a merge la sigur in aceasta privinta.
In functie de fiecare departament in parte se pot gasi cadouri diferite, se pot crea chiar jocuri personalizate sau mici simboluri care sa aminteasca de ceea ce ne-a adus impreuna pana aici. Daca vom face cadouri fara esenta, lipsite de sens sau de personalitate, e ca si cum am arunca banii firmei pe fereastra.
A face cadouri in acest an trebuie sa fie un exercitiu creativ si o demonstratie de talent in aceasta privinta. Cu alte cuvinte, nu subminati importanta micilor cadouri de Craciun in pandemie si intr-o perioada dificila pentru cei mai multi angajati.
Departamentele de HR se pot orienta si catre cadourile sub forma de alimente de Craciuni, pot oferi cadouri copiilor angajatilor sau pot gandi ceva personalizat pentru fiecare angajat in parte.
Asa cum s-a mai spus, nu trebuie sa fie cadouri care sa supuna la grele incercari bugetul, ci doar cadouri bine gandite care sa demonstreze atentia sincera si grija fata de angajati. E mai important mesajul decat ambalajul, fara indoiala.
Va puteti orienta catre afacerile locale care au nevoie de sustinere, va puteti astfel oferi si sprijinul catre micii antreprenori, in calitate de firma, dar si catre angajatii care se vor bucura sa stie acest lucru.
Regandim, poate pentru prima oara, totul. Fiecare nou moment in aceasta pandemie aduce cu sine noi provocari si, din fericire, si noi raspunsuri. Reconfigurarea muncii va continua multa vreme de acum inainte, iar marea provocare a companiilor va fi sa isi reorganizeze munca pe termen lung si sa faca eforturi in directia digitalizarii.
Insa dincolo de transformarile care tin de concret si de obiective bine definite, vom avea nevoie din ce in ce mai mult de aceasta empatie care, in forma ei adesea putin vizibila, reuseste sa tina lucrurile laolalta.
Sa tinem cont, in primul rand, de faptul ca suntem, in continuare, in mijlocul unei situatii destul de incerte. Cum ar trebui sa alegem cadourile pentru acest an? Va fi suficient un mesaj calduros sau gasim modalitati noi si creative de a arata angajatilor ca munca lor este apreciata?
Cu ce contracaram efectele negative ale unui volum crescut de munca, ale nivelului ridicat de stress in acest an sau ale unei anxietati din ce in ce mai raspandite?
Trebuie sa mergem la polul opus al acestor experiente si sa depunem eforturi considerabile pentru a alege un cadou-mesaj, un cadou, oricat de mic, dar care sa transmita empatie, incredere, autenticitate, sprijin. Sa fie o forma de a spune ca ramanem impreuna, ca echipele nu se vor destrama in ciuda distantei si a intalnirilor strict virtuale.
Un pachet de ciocolata calda, un mic simbol al Craciunului, o decoratiune de brad personalizata (poate cu momentele haioase din istoria firmei), un mic mesaj scris de mana, o colinda personalizata, un mesager al comunicarii oneste si calduroase care nu inceteaza sa existe nici in perioadele de criza. Asa ar putea arata lista Mosului din HR in aceasta iarna.
In functie de bugetul fiecarei companii in parte, se pot alege diferite cadouri si destinatii, de la angajati pana la colaboratori si parteneri de afaceri. Daca inainte de pandemie bugetele erau relativ generoase in aceasta privinta, sa nu uitam ca in acest an va trebui sa ne punem creativitatea la grea incercare, tinand cont si de reducerea costurilor.
Departamentul de HR isi poate demonstra creativitatea si maiestria in legatura cu oamenii, in alegerea celor mai bune cadouri care sa implineasca toate criteriile de mai sus. Nu va fi usor, dar nici imposibil.
In functie de ceea ce alegem, aducem un beneficiu si imaginii companiei, factor esential in retentia pe factor lung a angajatilor, mai ales intr-o perioada de criza. Daca se pot oferi bonusuri, in acele cazuri in care balanta firmei nu a fost afectata (au existat si putine cazuri de companii care au inflorit in pandemie), atunci acestea vor fi, fara indoiala, apreciate.
Insa cel mai mult va conta, in acest an, mai mult ca niciodata, ca angajatii sa simta ca sunt apreciati, ca problemele lor sunt luate in serios, ca nu au fost uitati de angajatori.
S-ar putea face, fara indoiala, si un sondaj online prin care sa lasati la latitudinea angajatilor sa voteze dintr-o lista mai mare de optiuni de cadou pentru a vedea ce anume i-ar incanta si pentru a merge la sigur in aceasta privinta.
In functie de fiecare departament in parte se pot gasi cadouri diferite, se pot crea chiar jocuri personalizate sau mici simboluri care sa aminteasca de ceea ce ne-a adus impreuna pana aici. Daca vom face cadouri fara esenta, lipsite de sens sau de personalitate, e ca si cum am arunca banii firmei pe fereastra.
A face cadouri in acest an trebuie sa fie un exercitiu creativ si o demonstratie de talent in aceasta privinta. Cu alte cuvinte, nu subminati importanta micilor cadouri de Craciun in pandemie si intr-o perioada dificila pentru cei mai multi angajati.
Departamentele de HR se pot orienta si catre cadourile sub forma de alimente de Craciuni, pot oferi cadouri copiilor angajatilor sau pot gandi ceva personalizat pentru fiecare angajat in parte.
Asa cum s-a mai spus, nu trebuie sa fie cadouri care sa supuna la grele incercari bugetul, ci doar cadouri bine gandite care sa demonstreze atentia sincera si grija fata de angajati. E mai important mesajul decat ambalajul, fara indoiala.
Va puteti orienta catre afacerile locale care au nevoie de sustinere, va puteti astfel oferi si sprijinul catre micii antreprenori, in calitate de firma, dar si catre angajatii care se vor bucura sa stie acest lucru.
Regandim, poate pentru prima oara, totul. Fiecare nou moment in aceasta pandemie aduce cu sine noi provocari si, din fericire, si noi raspunsuri. Reconfigurarea muncii va continua multa vreme de acum inainte, iar marea provocare a companiilor va fi sa isi reorganizeze munca pe termen lung si sa faca eforturi in directia digitalizarii.
Insa dincolo de transformarile care tin de concret si de obiective bine definite, vom avea nevoie din ce in ce mai mult de aceasta empatie care, in forma ei adesea putin vizibila, reuseste sa tina lucrurile laolalta.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!