ANOFM: A fost lansata platforma online pentru acordarea somajului tehnic
Articol realizat de Andreea PestisanRedactor
03 Apr 2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a anuntat lansarea platformei digitale aici.gov.ro, utila pentru incarcarea documentelor necesare acordarii somajului tehnic pentru angajatii carora li s-a suspendat temporar contractul individual de munca din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.
Incepand din 2 aprilie, angajatorii pot descarca din platforma si pot trimite online documentele prevazute de O.U.G. nr. 30/2020, modificata si completata prin O.U.G. nr. 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic.
Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social. Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document. Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata.
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant al AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM, se arata in ghidul de utilizare.
„Platforma aici.gov.ro vine atat in sprijinul cetatenilor, al companiilor private, cat si al institutiilor publice. Ii indemn pe toti angajatorii care vor sa aplice pentru somaj tehnic sa foloseasca aceasta platforma. Vor gasi acolo documentele de care au nevoie pentru obtinerea somajului tehnic si tot acolo le vor depune dupa completare”, a declarat Victor Picu, presedintele ANOFM.
Platforma urmeaza sa isi extinda functionalitatile in perioada urmatoare. Toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola, in mod etapizat, pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic.
Incepand din 2 aprilie, angajatorii pot descarca din platforma si pot trimite online documentele prevazute de O.U.G. nr. 30/2020, modificata si completata prin O.U.G. nr. 32/2020 pentru acordarea somajului tehnic.
Angajatorul va interactiona online cu Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), in functie de judetul in care are sediul social. Formularele se descarca, se completeaza si se semneaza digital, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de document. Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia AJOFM selectata.
Cererea angajatorului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii solicitarii, atat angajatorul, cat si un reprezentant al AJOFM primesc un e-mail de instiintare. Odata ce este solutionata cererea, angajatorul primeste un e-mail cu documentul de raspuns semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al AJOFM, se arata in ghidul de utilizare.
„Platforma aici.gov.ro vine atat in sprijinul cetatenilor, al companiilor private, cat si al institutiilor publice. Ii indemn pe toti angajatorii care vor sa aplice pentru somaj tehnic sa foloseasca aceasta platforma. Vor gasi acolo documentele de care au nevoie pentru obtinerea somajului tehnic si tot acolo le vor depune dupa completare”, a declarat Victor Picu, presedintele ANOFM.
Platforma urmeaza sa isi extinda functionalitatile in perioada urmatoare. Toate institutiile publice din Romania se vor putea inrola, in mod etapizat, pentru a raspunde rapid solicitarilor cetatenilor, in format electronic.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!