4 beneficii pe care le puteti oferi angajatilor in perioada izolarii sau oricand vor lucra de acasa
Articol realizat de Mihaela PascuEditor
05 Mai 2020
Foarte multe companii au deja o traditie in ceea ce priveste munca de acasa. Daca pentru multi angajatori telemunca este o noutate, atunci se poate dovedi si o oportunitate ideala de invatare. Putem schimba ceea ce pana acum a functionat intr-un anumit fel si putem testa noi avantaje ale proceselor modificate.
In calitate de specialisti in HR, ne putem preocupa din mai multe perspective de motivatia angajatilor si putem veni cu unele propuneri concrete care sa sprijine echipele si care sa faciliteze dezvoltarea unei eficiente a muncii in echipa, a muncii de acasa si a productivitatii chiar si in situatii de criza.
Iata doar cateva dintre resursele pe care le putem pune la dispozitia angajatilor, demonstrand in calitate de companie ca nu uitam de ceea ce ne bucura si ceea ce ne poate ajuta sa crestem, sa descoperim pasiuni noi si sa ne implinim nu numai pe plan profesional:
1. Oferiti angajatilor sesiuni virtuale de yoga. Platiti pentru un singur abonament sau curs de yoga online, exista nenumarati instructori deschisi la astfel de sedinte pentru companii. Nu numai ca veti reusi sa dati ocazia echipei sa-si impartaseasca ulterior experienta, dar le oferiti un mod de relaxare in aceasta perioada destul de dificila. Chiar si de catre cei mai putin deschisi catre nou o astfel de initiativa va fi privita cu interes. Avem nevoie in aceasta perioada de astfel de surprize sau lucruri noi care sa ne suscite interesul, sa ne distraga atentia de la grijile zilnice care, cu precadere in aceste saptamani, pot fi din cele mai diverse si mai apasatoare. Nu ignorati bunastarea mentala a angajatilor si dati dovada de sprijin in aceasta directie.
2. Angajati un bucatar care sa gateasca online si sa ofere cateva retete usor de preparat in perioada pandemiei. Nu numai ca asta va oferi un sprijin real prin informatii extrem de utile cu precadere celor tentati sa pregateasca totul numai din conserva in aceasta perioada sau care raman pur si simplu fara idei, insa va fi si un mod relaxant de a distra intreaga echipa, de a-i aduce pe toti impreuna si de a le reaminti, chiar daca nu direct, ca exista si motive de bucurie, momente de relaxare si ca viata isi va relua, usor-usor, cursul firesc. Mai departe puteti face chiar un concurs cu premii pentru angajatii care aleg sa reproduca una dintre retetele pregatite de bucatarul angajat. Atentie! Nu obligati pe nimeni in aceasta perioada sa participe la concurs si nu puneti niciun fel de presiune care nu e necesara. Nu vorbim de respectarea unui termen-limita, ci de acele situatii in care multi manageri dau dovada de exces de zel si nu fac decat sa creasca si mai mult nivelul de stres deja ridicat in aceste zile pentru cei mai multi dintre angajati. Nu uitati ca nu se lucreaza in conditii obisnuite, nici macar cand vine vorba de telemunca. Nu uitati ca cei mai multi oameni nu mai fac aproape deloc miscare, sunt privati de lumina naturala a soarelui si nu mai functioneaza in parametrii lor optimi. Fiti mai ingaduitori ca niciodata si amintiti managerilor de aceasta necesitate.
3. Invitati un medic in cadrul unei videoconferinte si faceti o sesiune de aproximativ 2 ore in care medicul respectiv sa poata linisti ingrijorarile unora dintre salariati, sa poata oferi unele sfaturi generale de prevenire si de protectie impotriva raspandirii virusului si care sa aduca astfel la cunostinta angajatilor informatii valide si corecte. Simpla prezenta a unui medic si faptul ca acesta le va oferi informatii de incredere ii va ajuta pe angajati sa aiba mai multa speranta in cum va arata viitorul apropiat si sa simta mai mult ca exista specialisti care se ocupa in mod continuu pentru ca situatia sa se remedieze. Este important sa reducem din grijile celor care nu si le mai pot linisti in cadrul unui grup la birou, grijile celor care locuiesc poate singuri si ale celor care pur si simplu doresc sa isi lamureasca anumite chestiuni in ce priveste situatia actuala prin consultarea unui medic specialist.
4. Lasati loc si pentru un umor veritabil sau pentru ceea ce considerati ca ar putea fi un moment amuzant pentru cei care sunt acum nevoiti sa lucreze de acasa in conditii poate nu tocmai prielnice si intr-un context care alimenteaza, pentru nenumarati angajati, multe nelinisti si frici. Luati in considerare aceste aspecte pe care companiile incep sa puna din ce in ce mai mult pret, intelegand ca bunastarea salariatilor nu se rezuma la beneficiile materiale acordate la final de luna. A avea o cultura organizationala onesta, veritabila si completa inseamna a ne asigura ca includem in acele valori si dorinta sincera de a avea grija de unele aspecte peste care multi angajatori trec cu vederea. A da dovada de mai multa intelegere in aceasta perioada inseamna sa limitam nivelul de stres, sa sprijinim motivarea angajatilor si sa dam dovada de empatie. Toate aceste dovezi de intelegere din partea noastra sunt elemente care ii fac pe ceilalti sa isi rezolve sarcinile fara resentimente si sa isi duca munca la bun sfarsit fara sa simta ca nu sunt apreciati pentru ceea ce fac. De cele mai multe ori, aceste mici schimbari au impactul cel mai mare, mai ales pe termen lung.
Multe dintre masurile prea tehnice de retentie a angajatilor nu functioneaza tocmai pentru ca scot complet din ecuatie aspecte care tin de emotii, de vulnerabilitate, compasiune si empatie. In ultimii ani se vorbeste insa din ce in ce mai mult despre aceste valori si sunt aduse, pentru prima oara cu atentia pe care o merita, in centrul culturii organizationale.
In calitate de specialisti in HR, ne putem preocupa din mai multe perspective de motivatia angajatilor si putem veni cu unele propuneri concrete care sa sprijine echipele si care sa faciliteze dezvoltarea unei eficiente a muncii in echipa, a muncii de acasa si a productivitatii chiar si in situatii de criza.
Iata doar cateva dintre resursele pe care le putem pune la dispozitia angajatilor, demonstrand in calitate de companie ca nu uitam de ceea ce ne bucura si ceea ce ne poate ajuta sa crestem, sa descoperim pasiuni noi si sa ne implinim nu numai pe plan profesional:
1. Oferiti angajatilor sesiuni virtuale de yoga. Platiti pentru un singur abonament sau curs de yoga online, exista nenumarati instructori deschisi la astfel de sedinte pentru companii. Nu numai ca veti reusi sa dati ocazia echipei sa-si impartaseasca ulterior experienta, dar le oferiti un mod de relaxare in aceasta perioada destul de dificila. Chiar si de catre cei mai putin deschisi catre nou o astfel de initiativa va fi privita cu interes. Avem nevoie in aceasta perioada de astfel de surprize sau lucruri noi care sa ne suscite interesul, sa ne distraga atentia de la grijile zilnice care, cu precadere in aceste saptamani, pot fi din cele mai diverse si mai apasatoare. Nu ignorati bunastarea mentala a angajatilor si dati dovada de sprijin in aceasta directie.
2. Angajati un bucatar care sa gateasca online si sa ofere cateva retete usor de preparat in perioada pandemiei. Nu numai ca asta va oferi un sprijin real prin informatii extrem de utile cu precadere celor tentati sa pregateasca totul numai din conserva in aceasta perioada sau care raman pur si simplu fara idei, insa va fi si un mod relaxant de a distra intreaga echipa, de a-i aduce pe toti impreuna si de a le reaminti, chiar daca nu direct, ca exista si motive de bucurie, momente de relaxare si ca viata isi va relua, usor-usor, cursul firesc. Mai departe puteti face chiar un concurs cu premii pentru angajatii care aleg sa reproduca una dintre retetele pregatite de bucatarul angajat. Atentie! Nu obligati pe nimeni in aceasta perioada sa participe la concurs si nu puneti niciun fel de presiune care nu e necesara. Nu vorbim de respectarea unui termen-limita, ci de acele situatii in care multi manageri dau dovada de exces de zel si nu fac decat sa creasca si mai mult nivelul de stres deja ridicat in aceste zile pentru cei mai multi dintre angajati. Nu uitati ca nu se lucreaza in conditii obisnuite, nici macar cand vine vorba de telemunca. Nu uitati ca cei mai multi oameni nu mai fac aproape deloc miscare, sunt privati de lumina naturala a soarelui si nu mai functioneaza in parametrii lor optimi. Fiti mai ingaduitori ca niciodata si amintiti managerilor de aceasta necesitate.
3. Invitati un medic in cadrul unei videoconferinte si faceti o sesiune de aproximativ 2 ore in care medicul respectiv sa poata linisti ingrijorarile unora dintre salariati, sa poata oferi unele sfaturi generale de prevenire si de protectie impotriva raspandirii virusului si care sa aduca astfel la cunostinta angajatilor informatii valide si corecte. Simpla prezenta a unui medic si faptul ca acesta le va oferi informatii de incredere ii va ajuta pe angajati sa aiba mai multa speranta in cum va arata viitorul apropiat si sa simta mai mult ca exista specialisti care se ocupa in mod continuu pentru ca situatia sa se remedieze. Este important sa reducem din grijile celor care nu si le mai pot linisti in cadrul unui grup la birou, grijile celor care locuiesc poate singuri si ale celor care pur si simplu doresc sa isi lamureasca anumite chestiuni in ce priveste situatia actuala prin consultarea unui medic specialist.
4. Lasati loc si pentru un umor veritabil sau pentru ceea ce considerati ca ar putea fi un moment amuzant pentru cei care sunt acum nevoiti sa lucreze de acasa in conditii poate nu tocmai prielnice si intr-un context care alimenteaza, pentru nenumarati angajati, multe nelinisti si frici. Luati in considerare aceste aspecte pe care companiile incep sa puna din ce in ce mai mult pret, intelegand ca bunastarea salariatilor nu se rezuma la beneficiile materiale acordate la final de luna. A avea o cultura organizationala onesta, veritabila si completa inseamna a ne asigura ca includem in acele valori si dorinta sincera de a avea grija de unele aspecte peste care multi angajatori trec cu vederea. A da dovada de mai multa intelegere in aceasta perioada inseamna sa limitam nivelul de stres, sa sprijinim motivarea angajatilor si sa dam dovada de empatie. Toate aceste dovezi de intelegere din partea noastra sunt elemente care ii fac pe ceilalti sa isi rezolve sarcinile fara resentimente si sa isi duca munca la bun sfarsit fara sa simta ca nu sunt apreciati pentru ceea ce fac. De cele mai multe ori, aceste mici schimbari au impactul cel mai mare, mai ales pe termen lung.
Multe dintre masurile prea tehnice de retentie a angajatilor nu functioneaza tocmai pentru ca scot complet din ecuatie aspecte care tin de emotii, de vulnerabilitate, compasiune si empatie. In ultimii ani se vorbeste insa din ce in ce mai mult despre aceste valori si sunt aduse, pentru prima oara cu atentia pe care o merita, in centrul culturii organizationale.
Newsletter PortalResurseUmane.ro
Ramaneti la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Abonati-va ACUM la Newsletterul PortalResurseUmane.ro si primiti cadou Raportul special "Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si ReviSal"!
Articole similare din categoria Retentie
Studiu: 43% dintre angajati, dispusi sa renunte la jobul actual in urmatorul an
de Andreea Pestisan
Starea de alerta s-a terminat. Cum procedam cu angajatii care nu mai vor sa lucreze de la birou?
de Mara Dobrin
Beneficiile acordate parintilor de catre angajator aduc avantaje inclusiv companiilor
de Mihaela Pascu